وبلاگ من

  • خانه 
  • موضوعات 
  • آرشیوها 
  • آخرین نظرات 

چه کسانی به سئو احتیاج دارند

11 خرداد 1398 توسط عاطفه جمشیدی

چرا از سئو استفاده می کنیم
برای انجام دادن هر کاری باید یک سری اهداف را در نظر داشته باشید و بدانید به چه دلیل است که آن را انجام میدهید. برای اینکه از سئو در وب سایت خود استفاده کنید باید بدانید که اصلا هدف سئو در وب سایت شما چه چیزی می باشد. در ادامه می خواهیم به چند نمونه کوچک از دلایل استفاده از سئو اشاره کنیم.

سئو در بازدید وب سایت تاثیر بسزایی دارد
باعث می شود ترافیک وب سایت بالا رفته و کاربران و ورودی های بسیاری را جذب وب سایت شما می کند
سئو کردن سایت باعث می شود میزان حجم فروش محصولات شما افزایش پیدا کند
می توان اینگونه عنوان کردن که سئو یکی از بهترین ابزارها و مناسب ترین ابزار برای تبلیغات می باشد
برای شما ایجاد برند می کند
این امکان را برای وب سایت شما به وجود می آورد که رتبه و جایگاه مناسبی را در نتایج جستجو در گوگل بدست آورید

چه کسانی به سئو احتیاج دارند
افرادی که در زمینه تجارت و بازرگانی فعالیت دارند و وب سایتی را در این زمینه کاری خود نیز طراحی کرده اند برای اینکه بتوانند به کسب و کار و حرفه خود رونق داده و آن را جهانی کنند صفحات وب سایت خود را بهینه سازی کنند در اینجاست که عبارت همه چیز درباره سئو برایشان استفاده می شود. هدف نهایی وب سایت این است که بتواند کاربران و به نوعی مشتریان خود را افزایش دهد با در نظر گرفتن خواسته و نیاز آنها، یعنی زمانیکه در فکر طراحی سایت هستید باید به این نکته توجه داشته باشیدکه وب سایتی که قرار است طراحی شود به نیازهای کاربران شما نزدیک باشد. اما اگر شما داری وب سایت هستید و در فکر به روز رسانی آن از سایت قدیمی به سایت جدید می باشید باید برای اینکه پیشرفت چشمگیری داشته باشید seo کردن سایت خود را در اولویت قرار دهید زیرا در اینصورت است که می توانید در بازار کاری خود وارد رقابت با سایت هایی شوید که به کسب و کار و حرفه شما نزدیک می باشند.

 

انواع سئو:
حال که متوجه شدید سئو چیست و چه کاربردی دارد ، انواع آن را به طور مختصر و کلی شرح می دهیم:

سئو درون صفحه یا On Page SEO
سئو درون صفحه به کنترل مستقيم کدها و يا محتويات وب سايت اعم از متن، تصوير، پيوند و … مرتبط مي‌شود. به طور کلي هر چيزي که در سايت خود بارگذاري مي‌کنيم مربوط به SEO On Page مي‌شود. اين روش پايه تمام تلاش‌هاي بهينه‌سازي است زيرا جايي است که شما بيشترين کنترل را روي آن داريد. هر گونه تغييري را که شما در محتويات سايت خود ايجاد مي‌نماييد در نتايج جستجو تاثير گذار خواهد بود. بنابراين خيلي مهم است که روش SEO On Page به درستي قبل از روش SEO Off Page انجام شود.

یکی از مهم ترین موارد تاثیر گذار در سئوی درون صفحه، محتوای حرفه ای و ارزشمند است.

 

سئو بیرون صفحه یا Off Page SEO
بر خلاف روش SEO On Page ، این روش بهينه سازی شامل تمام ارتقاهايي است که در خارج از وب سايت شما انجام مي‌شود. SEO Off Page در درجه اول در بدست آوردن پيوند دهندگان (پيوندهايي که از سايت‌هاي ديگر به سايت ما اشاره مي‌کنند) متمرکز مي‌شود سپس با استفاده از روش‌هايي که در خارج از وب سايت انجام مي‌شود به بهينه‌سازي موتور جستجو مي‌پردازد.

 

سئو کلاه  سفيد یا White Hat
در اصطلاحات فني اين حوزه، سئو کلاه سفيد به مجموعه تکنيک‌ها، روش‌ها و استراتژي‌هاي که از قوانين و راهنمايي‌هاي موتورهاي جستجو تبعيت مي‌کنند، اشاره دارد. که اين به معني فريب يا دستکاري موتور‌هاي جستجو و يا کاربران به هيچ وجه نيست. اين همچنين به سئو اخلاقي نيز ياد مي‌شود زيرا دليل آن اين است که يا اجراي بلند مدت داشته و يا از دستورالعمل‌ها و سياست‌هاي صحيح جهت بدست آوردن رتبه‌هاي بالا در نتايج موتور‌هاي جستجو استفاده مي‌کند.

 

سئو کلاه سیاه یا Black Hat
سئو کلاه سياه اشاره به مجموعه‌اي از دستورات دارد که به منظور فريب، بازي و دستکاري الگوريتم‌هاي موتورهاي جستجو با هدف بدست آوردن رتبه‌بندي بالا، بکار مي‌رود. اين‌ روش‌ها غير اخلاقي بوده و توسط هيچ موتور جستجويي تاييد نمي‌شود و بکارگيري اين روش‌ها خطر خارج شدن از فهرست پايگاه داده را براي هميشه در بر دارد.

مهم ترین عوامل موثر بر بهبود رتبه سایت در گوگل و سئو چیست:
همانطور که گفتیم گوگل با به روزرسانی دائمی الگوریتم‌های خود، کار را برای کسب رتبه‌ی بهتر دشوارتر می‌کند. الگوریتم های جستجوی گوگل بسیار قوی هستند و عوامل و الگوریتم های رتبه بندی گوگل مدام تغییر میکنند.  در ادامه خواهیم گفت که مهم ترین عوامل بهبود سئو چیست .

۱- محتوای مناسب و به روز رسانی مرتب سایت:
اگر مقاله‌های مفید و کاربردی در سایتتان قرار دهید و آنها را بهینه سازی کنید، قطعا اعتبار سایتتان افزایش میابد و در نتایج بالاتر گوگل نمایش داده می‌شوید. محتوایی که واقعا به درد کاربران بخورد و جذبشان کند در ربته بندی گوگل بسیار مهم است. به طور کلی خوشامد کاربران نقش به سزایی در بهبود سئوی سایت دارد.

همچنین مقاله‌های با تعداد کلمات بیشتر از ۱۲۰۰ کلمه، شانس برنده شدن بیشتری دارند.

۲-عنوان جذاب
میزان کلیک کاربران بر سایت شما، یک نشانه بزرگ برای گوگل است که محتوای شما محتوایی با کیفیت است و گوگل رتبه بندی محتوا را در موتورهای جستجوگر خود بهبود می بخشد.

مهمترین عاملی که باعث کلیک کاربران روی سایت شما می شود، عنوان و توضیحات سئو است. پس دقت کنید که از علم تبلیغ نویسی استفاده کنید و از کلمات و عبارتهای جذاب استفاده کنید.

مهمترین عامل در بالابردن رنکینگ سایت، این است که محتوای جذاب برای مخاطبانتان تولید کنید.

۳-استفاده از کلمات کلیدی مناسب:
کلمات کلیدی مناسب باعث موفقیت و یا شکست پروسه ی سئو سایت شما می شود. اگر از من بپرسید مهم ترین قسمت سئو چیست ، میگویم انتخاب کلمات کلیدی مناسب است.

۴-گواهی ssl:
سایت هایی که گواهی SSL دارند، از نظر بازدید کنندگان امن تر و قابل اطمینان ترهستند، گوگل به سایتهایی که گواهینامه‌ی ssl دارند بیشتر اهمیت می‌دهد و آنها را در رتبه های بالاتر نمایش می‌دهد.
 
۵- سرعت بارگذاری سایت:
سرعت سایت برای تجربه کاربری خوب، بسیار مهم است، استاندارد واقعی برای زمان بارگذاری سایت ۲ ثانیه است.

بهینه سازی تصویر باعث کاهش زمان بارگذاری وب سایت شما می شود. حجم عکس‌های خود را کاهش دهید و برای تصاویر حتما از تگ آلت استفاده کنید.

با استفاده از gtmetrix و ابزار بررسی سرعت گوگل می‌توانیم سرعت بارگزاری سایت را بررسی کنیم.

۶-ظاهر سایت:
منو ها و دسته بندی مناسب سایت باعث جذب بیشتر کاربران می شود و این روی سئو تاثیر گذار است.

۷-ساخت نقشه‌ی سایت:
نقشه سایت مانند یک درب برای ربات های گوگل رفتار می کند ، آنها را راهنمایی می‌کند و به رفتار آنها جهت می‌دهد.

۸-کاری کنید که کاربران نام برند سایت شما را در گوگل جستجو کنند.
بر اثر تبلیغات در سایتهای دیگر، تبلیغات شبکه‌های اجتماعی، تولید محتوای متنی، ویدئویی و اینفوگرافی و… افراد زیادی با نام برند شما آشنا می شوند و برای پیدا کردن سایت شما، اقدام به جستجوی برند شما در گوگل می‌کنند.

این کار تاثیر بسیار خوبی بر بهینه سازی سایت شما دارد و از نظر گوگل سایتی محبوب و معتبر شناخته خواهید شد.

۹-استفاده از شبکه های اجتماعی:
وقتی مطلبی در سایت خود می‌گذارید، آن را در شبکه‌‌های اجتماعی خود نیز منتشر کنید و کاربران را به اشتراک گذاری آنها ترغیب کنید.

تعداد لایک‌ها،share ها، تعداد کامنتها و تعداد افرادی که از طریق شبکه های اجتماعی وارد سایت شما می شوند یک سیگنال قوی برای موتورهای جست‌و‌جو است.

گوگل به سایتهایی رتبه ی بهتری می دهد که در بین مردم از محبوبیت بالاتری برخوردار هستند. و یکی از روشهایی که میزان محبوبیت شما را مشخص می‌کند میزان مشارکت کاربرانتان در شبکه‌های اجتماعی است.

۱۰- بک لینک گرفتم از سایتهای مرتبط:
اگر شما از سایتهای غیر مرتبط لینک بگیرید، یا اگر که شما لینک خریداری کنید، گوگل آنها را تشخیص می‌دهد و تاثیر آنها را در نظر نمی گیرد.

پس دقت کنید که به صورت طبیعی و از سایتهای مرتبط و با کیفیت لینک بگیرید.

گوگل وبمستر تولز یا همان گوگل سرچ کنسول چیست؟
گوگل وبمستر تولز (google webmaster tools) که چند وقتی است به گوگل سرچ کنسول تغییر نام داده است، سرویس رایگان گوگل است که به سئوکاران کمک می کند تا ببیند که سایتشان توسط گوگل چگونه دیده می شود. با داشتن یک حساب گوگل (gmail) می توان در این سامانه ثبت نام کرد. این سیستم به ما میگوید که برای بهینه سازی سایت خود چه اشکالاتی را رفع و چه مواردی را رعایت کنیم. همچنین ترافیک سایت و بسیاری از اطلاعات مفید دیگر هم در اختیارمان قرار می دهد. 

مقاله مرتبط: سئو چیست و هر آنچه که باید درباره سئو بدانید

 

 

 نظر دهید »


فرم در حال بارگذاری ...

فید نظر برای این مطلب

خرداد 1404
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31            

وبلاگ من

جستجو

موضوعات

  • همه
  • بدون موضوع

فیدهای XML

  • RSS 2.0: مطالب, نظرات
  • Atom: مطالب, نظرات
  • RDF: مطالب, نظرات
  • RSS 0.92: مطالب, نظرات
  • _sitemap: مطالب, نظرات
RSS چیست؟
  • کوثربلاگ سرویس وبلاگ نویسی بانوان
  • تماس